POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH

Wstęp

Niniejsza Polityka bezpieczeństwa danych osobowych jest zgodna z przepisami wynikającymi z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w skrócie RODO. Ochrona informacji prywatnych dotyczących Użytkowników strony jest dla nas bardzo ważna, w związku z czym dokładamy wszelkich starań, aby każdy czuł się bezpiecznie przeglądając nasze strony internetowe. Polityka prywatności dotyczy wszelkiego rodzaju informacji prywatnych oraz danych osobowych zebranych za pośrednictwem stron internetowych w celach, dla których są one zbierane i przetwarzane.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Kto jest administratorem twoich danych osobowych?

Administratorem danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka Najświętszego Serca Pana Jezusa w Górkach, Górki 12, poczta: 33-306 Górki, telefon: 17 583 80 41, email: gorki@diecezja.tarnow.pl

Z kim możesz się skontaktować, aby otrzymać więcej informacji o przetwarzaniu twoich danych osobowych przez Parafię?

Jeśli masz pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych przez Parafię, możesz skontaktować się z proboszczem Parafii.

Od kogo pozyskujemy dane osobowe?

Dane osobowe pozyskujemy podczas korespondencji e-mail.

W jakim celu i na jakiej podstawie Parafia przetwarza dane osobowe?

Jesteśmy uprawnieni do przetwarzania danych osobowych, ponieważ jest to niezbędne do obsługi zapytań, które do nas kierujesz przy pomocy wiadomości e-mail.

Przetwarzamy dane osobowe również na podstawie prawnie uzasadnionego interesu w celu:

  • analizowania aktywności na stronach internetowych parafiakozla.pl;
  • dokonywania czynności technicznych oraz rozwiązywania problemów technicznych, związanych z administrowaniem stroną parafiakozla.pl;
  • opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania użytkowników strony parafiakozla.pl, w tym zbierania ogólnych informacji demograficznych (np. o regionie, z którego następuje połączenie);
  • prowadzenia analiz statystycznych;

Zgodę na przetwarzanie danych osobowych, możesz wycofać w dowolnym momencie kierując taką prośbę na nasz adres e-mail. Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe dopóki nie wycofasz zgody.

PLIKI COOKIE

Czym są pliki "cookies"?

Poprzez pliki "cookies" należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. "Cookies" zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Do czego używamy plików "cookies"?

Pliki "cookies" używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.

Jakich plików "cookies" używamy?

Stosowane są, co do zasady, dwa rodzaje plików "cookies" – "sesyjne" oraz "stałe". Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). "Stałe" pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików "cookies" albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.

Pliki "cookies" wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.

Czy pliki "cookies" zawierają dane osobowe?

Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików "cookies" mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Usuwanie plików "cookies"

Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików "cookies" na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików "cookies" w ustawieniach przeglądarki internetowej, bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików "cookies" dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Ograniczenie stosowania plików "cookies", może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na naszej stronie internetowej.


REGULAMIN MONITORIUMGU

Postanowienia ogólne

1.   Regulamin określa zasady monitoringu wizyjnego budynku Górki 12 wraz z otoczeniem, reguły rejestracji i zapisu informacji wraz ze sposobem ich zabezpieczenia oraz możliwość udostępniania danych o zarejestrowanych zdarzeniach osobom trzecim.

2.   Użyte w regulaminie określenia oznaczają:

1) administrator – administratorem danych osobowych rejestrowanych na nieruchomościach jest Parafia rzymskokatolicka Najświętszego Serca Pana Jezusa z siedzibą w Górkach,

2) monitoring – monitoring wizyjny wraz z infrastrukturą kablową oraz kamerami,

 3) nieruchomości – nieruchomości budynkowe oraz gruntowe znajdujące się w Górkach nr 12, 39-306 Górki.

Cel monitoringu

1.   Celem monitoringu jest: 1) zwiększenie bezpieczeństwa, 2) ograniczenie zachowań zagrażających mieniu lub bezpieczeństwu osób, 3) rejestracja zdarzeń umożliwiających ustalenie sprawcy.

2.   W realizacji celów monitoringu administrator współdziała z Policją, oraz firmami ochroniarskimi poprzez przekazywanie informacji o zaobserwowanych oraz zarejestrowanych zagrożeniach.  

Zasady montażu monitoringu

1.   Monitoringiem są objęte:

1.   Teren placu wokół plebanii.

2.   Strona północna kościoła.

3.   Wybór dodatkowych miejsc objętych monitoringiem należy do wyłącznej kompetencji administratora.

4.   Monitoringiem nie mogą być objęte (np. konfesjonały, toalety)

5.   Administrator decyduje o liczbie i umiejscowieniu kamer, parametrach technicznych monitoringu.

6.   Wszystkie miejsca objęte monitoringiem są oznakowane tabliczkami informacyjnymi.

Funkcjonowanie monitoringu

1.   Monitoring działa całodobowo.

2.   Zapisowi monitoringu podlega wyłącznie obraz.

3.   Zapis monitoringu jest przechowywany przez dwa tygodnie.

Obsługa monitoringu wizyjnego

1.   Nadzór nad monitoringiem znajduje się na plebanii.

2.   Dostęp do zgromadzonych danych posiadają tylko i wyłącznie osoby zatrudnione do obsługi monitoringu oraz osoby upoważnione przez administratora.

Udostępnianie danych objętych monitoringiem

1.   Administrator zabezpiecza nagranie zdarzenia zarejestrowane przez monitoring na pisemny wniosek: 1) osób trzecich; 2) organów prowadzących postępowanie (np. Policji).

2.   Zabezpieczenie danych monitoringu polega na ich zarejestrowaniu na nośniku danych poza rejestratorem monitoringu.

3.   Zabezpieczone dane z monitoringu są udostępniane organom prowadzącym postępowanie w sprawie zarejestrowanego zdarzenia (np. Policji). W przypadku wykazania prawnie uzasadnionego interesu przez stronę trzecią oraz przy braku sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem, także tej osobie trzeciej.

Postanowienia końcowe

Regulamin został uchwalony przez administratora i obowiązuje od dnia 10 lipca 2024 roku.